Scrie-ne un mesaj!

Dacă doriți să ne contactați pentru a ne întreba ceva sau a ne sugera ceva, sau pur și simplu pentru a ne saluta, vă rugăm să folosiți formulatul alăturat. Vom încerca să vă răspundem cât mai repede cu putință.

Echipa e-communio.ro


3 - = 2
* Toate câmpurile marcate sunt obligatorii
Ultimele știri
e-communio.ro logo

„Alo? Sunt Francisc”

 
„Alo? Sunt Francisc”
  • 04 Iul 2014
  • 9213
De la apeluri telefonice la mesaje pe Twitter, de la predici la marile călătorii internaţionale, stilul comunicativ al papei Francisc trece de la individ la colectivitate. Cartea intitulată „Alo? Sunt Francisc” – publicată recent în Italia – abordează revoluţia comunicării specifică Sfântului Părinte, la mai bine de un an de când şi-a început pontificatul (în original: „Pronto? Sono Francesco”).

Autorul cărţii în italiană, Massimo Enrico Milone, responsabilul departamentului Rai-Vatican, ne povesteşte:
R: Cartea este un fel de bloc-notes, ce se întinde pe durata unui an de reflecții, pe care Papa Francisc le-a făcut asupra lumii mediatice şi pe care le-a dăruit operatorilor de comunicare, aproape ca o enciclică despre mass-media. Sfântul Părinte ne-a cerut, deja a doua zi după încheierea Conclavului, să transmitem adevărul, bunătatea şi frumuseţea; această revoluţie a spiritului este revoluţia unei Biserici, care propune Evanghelia, după două mii de ani, într-un mod inovativ şi modern de însoţire a celor care cred, precum şi a celor care nu cred. De la prima călătorie la Rio de Janeiro până la interviul pentru revista „La Civiltà Cattolica”, colocviul cu Eugenio Scalfari, apelurile telefonice şi mesajele pe Twitter, papa Francisc a parcurs şi reparcurs toate normele comunicării moderne.

Se poate vorbi despre Papa Francisc ca unul dintre cei mai mari comunicatori al timpurilor noastre?
R: Cu siguranţă, Sfântul Părinte este unul dintre cei mai mari comunicatori. Nu o spun eu, dar a fost subliniat acest fapt de către comentatori şi laicişti din toată lumea. E suficient să ne amintim de anul 2013, când revista Time l-a numit pe papa Francisc „omul anului” sau când Sfântul Părinte a apărut pe coperta revistei de muzică rock Rolling Stones. Toate componentele mediatice de comunicare i-au recunoscut Papei această carismă: de Papă adevărat şi esenţial, care se îndreaptă spre inima omului şi, bineînţeles, spre esenţa propunerii creştine.

Cum se reflectă capacitatea de comunicarea a Sfântului Părinte asupra catolicilor şi a non-catolicilor?
R: Modul comunicativ al Papei a avut un impact foarte mare, în primul rând asupra lumii catolice, până şi pentru cea mai adormită şi inactivă. Pentru cei care nu sunt catolici sau creştini, comunicarea Papei a devenit posibilitatea unei întâlniri, a unei uşi deschise. Această uşurinţă a întâlnirii cu Sfântul Părinte a fost o cheie de succes, şi din acest motiv revoluţionară.

Care a fost mesajul şi gestul Papei Francisc care v-a impresionat cel mai mult din punct de vedere comunicativ?
R: Cel mai mult m-a impresionat discursul său total, fără să ascundă nimic, în avionul cu care se întorcea de la minunatele zile petrecute la Rio de Janeiro, când, în ciuda oboselii, s-a oprit mult timp să discute toate problemele cu privire la Biserică, raportul cu societatea, propria-i persoană, motivul pentru alegerile pe care le-a făcut. Acel interviu la 360 de grade, fără nici o reţinere – l-aş numi eu – luat în direct, a fost baza solidă a Pontificatului său, pe care l-am şi văzut în aceste 14 luni.



Sursa:ro.radiovaticana.va