De ce liturgia?
1066. În Simbolul credinţei, Biserica mărturiseşte misterul Treimii Sfinte şi "planul bunăvoinţei sale" (Ef 1, 9) cu privire la întreaga creaţie: Tatăl îndeplineşte "taina voii sale" dându-l pe Fiul său Preaiubit şi pe Duhul Sfânt pentru mântuirea lumii şi slava numelui său. Acesta este misterul lui Cristos revelat şi realizat în istorie în forma unui plan, o "orânduire înţeleaptă", pe care Sfântul Paul o numeşte "economia misterului" (Ef 3, 9) şi pe care tradiţia patristică o va numi "economia Cuvântului întrupat" sau "economia mântuirii".
1067. "Această operă a răscumpărării oamenilor şi a preamăririi desăvârşite a lui Dumnezeu, prefigurată în faptele măreţe ale Domnului săvârşite cu poporul Vechiului Testament, a fost îndeplinită de Cristos Domnul mai ales prin misterul pascal al fericitei sale Pătimiri, al Învierii şi al Înălţării glorioase, mister prin care "murind a nimicit moartea noastră şi înviind ne-a redobândit viaţa"; căci din coasta lui Cristos "dormind pe cruce" s-a născut "sacramentul admirabil al întregii Biserici". De aceea în liturgie Biserica celebrează în mod deosebit misterul pascal, prin care Cristos a îndeplinit lucrarea mântuirii noastre.
1068. Biserica vesteşte şi celebrează în liturgia sa acest mister al lui Cristos pentru ca credincioşii să-l trăiască şi să-i dea mărturie în lume.
Într-adevăr, liturgia, prin care, mai ales în jertfa dumnezeiască a Euharistiei, "se actualizează opera răscumpărării noastre", îi ajuta în cel mai înalt grad pe credincioşi să exprime în viaţa lor şi să arate şi altora misterul lui Cristos şi natura autentică a adevaratei Biserici3.
„Sfințească-se numele Tău” 2813
„Sfințească-se numele Tău” 2812
„Sfințească-se numele Tău” 2811
„Sfințească-se numele Tău” 2810
„Sfințească-se numele Tău” 2809
„Sfințească-se numele Tău” 2808
„Sfințească-se numele Tău” 2807
Rugăciunea Domnului: „Tatăl nostru!” 2805
Rugăciunea Domnului: “Tatăl nostru!” 2804