Biserica este Mireasa lui Cristos
796. Unitatea lui Cristos şi a Bisericii, Capul şi mădularele Trupului, implică şi distingerea lor într-o relaţie personală. Acest aspect este adesea exprimat prin imaginea mirelui şi a miresei. Tema lui Cristos-Mire al Bisericii a fost pregătită de profeţi şi vestită de Ioan Botezătorul. Domnul s-a numit el însuşi "Mire" (Mc 2, 19). Apostolul prezintă Biserica şi pe fiecare credincios, mădular al acestui Trup, ca pe o Mireasă "logodită" cu Cristos Domnul, pentru a fi cu El un singur Spirit. Ea este Mireasa nepătată a Mielului nepătată, pe care Cristos a iubit-o, pentru care s-a dăruit "spre a o sfinţi" (Ef 5, 26), pe care şi-a asociat-o printr-un legământ veşnic, şi de care nu încetează a se îngriji ca de propriul său Trup:
Iată-l pe Cristos întreg, Cap şi Trup, unul singur alcătuit dintr-o mulţime (...). Fie că vorbeşte Capul, fie mădularele, Cristos este cel care vorbeşte. El vorbeşte în persoana Capului (ex persona capitis) sau în persoana Trupului (ex persona corporis). După cum este scris: "Vor fi amândoi un trup. Taina aceasta mare este; o spun cu privire la Cristos şi la Biserică" (Ef 5, 31-32). Iar Domnul însuşi spune în Evanghelie: "Nu mai sunt doi, ci un singur trup" (Mt 19, 6). După cum aţi văzut, există în fapt două persoane diferite şi totuşi ele alcătuiesc una singură în îmbrăţişarea conjugală (...). În calitate de Cap îşi spune "Mire", în calitate de Trup îşi spune "Mireasă".
„Sfințească-se numele Tău” 2813
„Sfințească-se numele Tău” 2812
„Sfințească-se numele Tău” 2811
„Sfințească-se numele Tău” 2810
„Sfințească-se numele Tău” 2809
„Sfințească-se numele Tău” 2808
„Sfințească-se numele Tău” 2807
Rugăciunea Domnului: „Tatăl nostru!” 2805
Rugăciunea Domnului: “Tatăl nostru!” 2804