674. Venirea lui Mesia în slavă atârnă, în orice moment al istoriei,
de recunoaşterea lui de către "întregul Israel" (Rom 11, 26; Mt 23, 39)
din care "o parte s-a împietrit" (Rom 11, 25) în "necredinţă" (Rom 11,
20) faţă de Isus. Sfântul Petru le spune iudeilor de la Ierusalim după
Rusalii: "Convertiţi-vă aşadar şi întoarceţi-vă, ca să vă fie şterse
păcatele, ca să vină de la faţa Domnului vremuri de uşurare şi să vi-l
trimită pe Cel mai dinainte rânduit pentru voi, Cristos Isus pe care
trebuie să-l primească Cerul până la vremea reaşezării tuturor
lucrurilor despre care a vorbit Dumnezeu prin gura sfinţilor săi proroci
din veacuri" (Fapte 3, 19-21). Iar Sfântul Paul spune de asemenea:
"Căci dacă înlăturarea lor a adus împăcarea lumii, ce va fi primirea lor
la loc, dacă nu o înviere din morţi?" (Rom 11, 15). Intrarea "numărului
deplin" (Rom 11, 12) al evreilor în mântuirea mesianică, urmând
"numărul deplin al păgânilor" (Rom 11, 25),
va face ca Poporul lui Dumnezeu "să ajungă la plinătatea lui Cristos"
(Ef 4, 13) în care "Dumnezeu va fi totul în toţi" (1 Cor 15, 28).