În perioada 3-5 mai 2017, ”Secretariatul pentru comunicare”, noul departament pentru mass-media aflate în subordinea Sfântului Scaun, organizează prima sa adunare plenară. Sesiunea plenară a unei instituții din Curia Romană se desfășoară în conformitate cu normele constituției ”Pastor Bonus” și regulamentul general al Curiei Romane pentru a dezbate împreună cu membrii titulari temele cele mai importante din activitatea proprie. Astfel, în centrul adunării plenare a Secretariatului pentru comunicare se află proiectul de reformă a mijloacelor de comunicare, aprobat de Consiliul celor nouă cardinali și de Sfântul Părinte prin documentul motu proprio ”L'attuale contesto comunicativo”, care marchează actul de naștere al noului departament. Plenara reprezintă unul din momentele de vârf în viața unui departament, toți membrii titulari având oportunitatea de a-l ajuta pe Sfântul Părinte, prin observații și propuneri, în misiunea de conducere a Bisericii. Cu privirea spre tematica specifică departamentului, dar și spre exigențele întregii Bisericii, Secretariatul pentru comunicare își propune să aprofundeze tot mai bine, în contextul plenarei, propria misiune de slujire a Bisericii în actuala cultură digitală.