Scrie-ne un mesaj!

Dacă doriți să ne contactați pentru a ne întreba ceva sau a ne sugera ceva, sau pur și simplu pentru a ne saluta, vă rugăm să folosiți formulatul alăturat. Vom încerca să vă răspundem cât mai repede cu putință.

Echipa e-communio.ro

8 - = 3
* Toate câmpurile marcate sunt obligatorii
Ultimele știri
e-communio.ro logo

FOTO/VIDEO: Tabără formativă Ziléos

• 12 Mai 2023
  • 727

Toate drumurile duc la… București. Pentru trei zile, tineri și formatori Ziléos din eparhiile de Oradea, Cluj-Gherla și Alba-Iulia și Făgăraș, eparhii în care asociația își desfășoară misiunea, s-au reunit la București, la Mănăstirea „Sfânta Familie” a Fraților Ioaniți, pentru o tabăra formativă, care s-a desfășurat între 28 și 30 aprilie 2023. Tinerii fac parte din Ziléos LeaderZ.

După ce am ajuns în capitală și ne-am cazat, am avut onoarea de a fi duși într-un tur ghidat prin Palatul Parlamentului. Vizita se datorează doamnei Alina Gorghiu, Președinta Senatului României, care, chiar dacă nu a putut fi prezentă, ne-a facilitat vizitarea maiestuosului palat al Parlamentului și ne-a făcut să ne simțim bine primiți, permițându-ne accesul în biroul Domniei Sale.

Prânzului l-am luat în oraș, la mall-ul AFI Palace Cotroceni. După masă am făcut o vizită la frumoasa Catedrala Romano-Catolică „Sfântul Iosif” și la studiourile Angelus TV. Gazda acestei locații a fost părintele Francisc Ungureanu, secretar general al Conferinței Episcopale din România și director la Angelus TV. După aceea am fost primiți de ÎPS Aurel Percă, care ne-a prezentat istoria Catedralei și a Arhiepiscopiei de București, instituție care a aniversat recent 140 de la atestarea canonică.

Părintele Francisc ne-a ținut o scurtă meditație în care a subliniat care ar trebui să fie identitatea fiecăruia dintre noi: „acesta Catedrală în care ne aflăm nu a plecat de la piatra de temelie, ci de la idee. Fiecare dintre noi este «ideea lui Dumnezeu» și devine o «catedrală», la care lucrează mai mulți oameni, inclusiv noi, pentru a o face cât mai frumoasă”.

Seara s-a încheiat cu un timp de discuții pe baza unor teme actuale din viața tinerilor.

Cea de a doua zi a început cu rugăciunea de dimineața, care s-a concentrat în jurul unui pasaj din Evanghelie (Mc 5,21-43). Tinerii au putut reflecta la câteva momente din viața lor în care s-au simțit înviați sau vindecați de Isus.

A urmat intervenția părintelui Alin Cîndea, de la Misiunea Greco-Catolică din Paris, care este de asemenea colaborator Ziléos. Vorbind despre misiune, părintele Alin a subliniat importanța fiecărui tânăr: „fiecare dintre voi aveți misiunea de a vorbi despre Cristos fără teama de a fi judecat; aveți misiunea de a aduce aportul propriu în locurile în care vă găsiți, la școală, acasă, în cercul de prieteni și în Biserica”.

Înainte de prânz, tinerii și formatorii Ziléos au avut ocazia de a-l întâlni pe Domnul Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, care le-a oferit tinerilor o lecție prețioasă despre perseverență și dedicare.

După-masa, am fost primiți la Nunțiatura Apostolică din România și Republica Moldova de către Mons. Germano Penemote, consilierul acesteia. Acesta ne-a prezentat rolul și istoria Nunțiaturii. De asemenea, Monseniorul a răspuns întrebărilor tinerilor și ne-a prezentat grădina și capela Nunțiaturii.

După aceea a urmat plecarea spre Dealul Mitropoliei pentru a vizita clădirile Patriarhiei Ortodoxe Române. Vizita și un tur al instituției s-a realizat cu sprijinul domnului Ciprian Olinici, Consilier Patriarhal.

Înspre seară tinerii au avut timp liber pentru a se plimba prin centrul Bucureștiului.

„Scrisoarea către Dumnezeu”, ultima activitate a zilei, a început să devină un moment consacrat pentru taberele Ziléos. După un moment de interioritate, tinerii și formatorii prezenți au putut să scrie o scrisoare adresată lui Dumnezeu. A fost un moment intens, care le-a deschis inima. Cine a dorit, a putut să citească scrisoarea în față celorlalți. Acestea au fost aruncate într-un foc cu gândul că ceea ce au scris se va înălța la Dumnezeu.

În ultima zi a taberei formative Ziléos am participat la Sfânta Liturghie celebrată la Catedrala „Sfântul Vasile cel Mare” de către Preasfinția Sa Mihai Frățilă, Episcop Greco-Catolic de București. Tinerii au fost cei care au cântat și au dat răspunsurile la Liturghie.

După celebrare, am fost primiți de către Preasfințitul Mihai în Palatul Episcopiei, pentru a servi o mică gustare și pentru a schimba câteva impresii în compania Dânsului.

După prânz a fost timpul pentru un moment formativ despre spiritul pedagogiei Ziléos, coordonat de Ramona Dragoș, de prof. George Demian și de pr. Marius Cîmpean. Tinerii au putut aprofunda mai bine pedagogia asociației, au învățat și lucruri noi și au putut oferi un feedback echipei de organizare după aceste trei zile pline.

Le mulțumim tinerilor Ziléos LeaderZ pentru participarea la această tabără de formare. Le mulțumim de asemenea pentru implicare și pentru tot ajutorul pe care îl oferă responsabililor și formatorilor Ziléos acolo unde asociația este prezentă.

Mulțumim gazdelor noastre din aceste zile, Fraților Ioaniți(Congregația Frații Sfântului Ioan), de la Mănăstirea „Sfânta Familie” din București. Au fost gazde primitoare și atente la nevoile tinerilor.  Mulțumim tuturor persoanelor și personalităților invitate fără de care această tabăra formativă nu și-ar fi atins scopul.