466. Erezia nestoriană vedea în Cristos o
persoană umană unită cu Persoana divină a Fiului lui Dumnezeu. În
opoziţie cu ea Sfântul Ciril din Alexandria şi al treilea Conciliu
ecumenic întrunit la Efes în 431 au mărturisit: "Cuvântul, unindu-şi în
Persoana sa un trup animat de un suflet raţional, s-a făcut om".
Umanitatea lui Isus Cristos nu are alt subiect decât Persoana divină a
Fiului lui Dumnezeu, care şi-a asumat-o şi şi-a însuşit-o din clipa
zămislirii sale. De aceea Conciliul de la Efes a proclamat în 431 că
Maria a devenit cu adevărat Născătoare de Dumnezeu prin zămislirea
omenească a Fiului lui Dumnezeu în sânul său: "Născătoare de Dumnezeu,
nu pentru că natura Cuvântului sau dumnezeirea lui şi-ar fi avut
originea din ea, ci pentru că din ea s-a născut trupul preasfânt,
înzestrat cu suflet raţional, cu care s-a unit în mod substanţial
Cuvântul lui Dumnezeu, despre care se spune, de aceea, că s-a născut
după trup".