de Andrei Iosif
De curând, KLM a postat pe pagina de Facebook o fotografie în care sunt puse faţă în faţă trei perechi de capete cu mufă ale unor centuri de siguranţă de la avion, colorate în culorile curcubeului.
Perechea de jos este formată dintr-o mufă de tip „tată” şi una de tip „mamă”. A doua pereche este formată din două mufe „tată”. Iar cea de a treia pereche este formată din două mufe „mamă”.
Mesajul care însoțește imaginea este: „It doesn’t matter who you click with”, „Nu contează cu cine faci clic”.
Deturnarea unui avion poate fi extrem de gravă pentru pasageri. Deturnarea semnificației curcubeului și a culorilor lui s-a făcut în scopul deturnării familiei. Ea este și mai gravă, pentru că afectează mult mai mulți oameni decât în cazul deturnării unui avion.
Ar urca cei care au făcut reclama într-un avion în care sunt centuri de siguranță de toate cele trei tipuri? Dacă răspunsul este „da”, cu siguranță că ar vrea să ocupe doar locuri dotate cu centuri cu mufe de tip „tată” și „mamă”. Pentru că alte tipuri de centuri pot arăta captivant în fotografii, dar nu te protejează deloc în realitate.
Este evident că doar cuplarea mufelor „tată” – „mamă” face o centură să își împlinească scopul ei și face ambele părți ale ei să își împlinească scopul. Tot astfel, dar mult mai complex, viața apare și se nutrește din relația bărbat – femeie.
Și astfel, mesajul real al fotografiei KLM Airlines este că doar familia bărbat – femeie poate duce lumea mai departe în siguranță. Cu siguranță KLM Airlines nu a dorit să spună asta. Dar este foarte greu să ocolești adevărul în această privință.