Are sindromul Down și și-a realizat visul: de a prezenta previziunile vremii la televizor.
„Sunt în stare dacă mi se dă șansa să o fac”. Mélanie Ségard are o motivație și o dorință de a se autodepăși, demne de a fi luate te toți ca exemplu.
Această fată de 21 de ani, afectată de sindromul Down, vrea să fie autonomă, să-și termine studiile, să iasă cu prietenii, să aibă un loc de muncă și să trăiască singură. Știe că pentru ea nu e ușor, dar nu se gândește nici de cum să renunțe.
Pentru a-și realiza visul, de a prezenta previziunile meteo în televiziune, a organizat o campanie pe rețelele de socializare, al cărei videoclip, publicat pe 27 februarie, a fost deja vizualizat de peste trei milioane de ori. Campania intitulată “Mélanie peut le faire” (Mélanie poate să o facă), a depășit așteptările după ce a atins în scurt timp 100 000 de like-uri pe Facebook.
În urma succesului de care s-a bucurat campania, Unapei, federația asociațiilor de părinți și prieteni ai persoanelor cu dizabilități mentale, a negociat cu diferite lanțuri de televiziune, participarea Mélaniei la transmisiunile în direct ale previziunilor meteo.
Dacă reușea să adune 100 de mii de „Îmi place”, porțile studiourilor de televiziune ale canalului France 2, i s-ar fi deschis. În două săptămâni, s-a ajuns la 200 000 de „Îmi place”.
Pe 14 martie, după o muncă asiduă desfășurată cu ajutorul prezentatoarelor și a echipei canalului de televiziune, Mélanie și-a realizat visul și a strălucit ca Soarele, care, însă, nu avea să iasă dintre nori, în acel sfârșit de săptămână, în Franța.
Cu curaj și determinare a anunțat previziunile, pe care le învățase pe de rost, și a mai transmis un mesaj, mult mai important: „Sunt diferită, dar pot să fac o grămadă de lucruri”.
În acest fel, federația Unapei a dorit să transmită un mesaj pozitiv, luptând împotriva situației actuale în care „persoanele cu dizabilități sunt invizibile” și să demonstreze că societatea îi poate primi și pe cei diferiți.
Publicul a premiat-o pe Mélanie: în timpul transmisiunii, cel de-al doilea canal public francez a avut nu mai puțin de 5 milioane și jumătate de telespectatori, ajungând la un rating de 20, 7 (Avvenire, 14 martie).
„Mélanie transmite un mesaj care depășește visul său: de a fi considerată ca oricare altă persoană, într-o societate care oferă aceleași posibilități”, au scris cei de la Unapei.
Traducere: Stefan Munteanu