Michele Ferrero, principal protagonist al istoriei industriei, om riguros în materie de credință.
A murit sâmbătă după-amiază în Monte Carlo după luni de boală, Michele Ferrero în vârstă de 89 de ani, tatăl cunoscutului brand Nutella dar și a Mon Cheri, Kinder, Roches și a cafelei Fiesta.
Puțină lume știe însă că acesta avea o devoțiune specială către Fecioară Maria de la Lourdes. În discursul său ținut la festivitățile de cincizeci de ani de la fondarea companiei acesta a declarat: Succesul Ferero este datorat Sfintei Fecioare de la Lourdes, fără Ea nu aș fi putut reuși. Astfel, o statuie a Fecioarei Măria este prezență în fiecare fabrică a grupului din întreagă lume.
Michele Ferrero a fost cel mai bogat om din Italia, cu active de peste 26,8 miliarde de dolari, dar și un om cu o credință imensă. O viață departe de reflectoare și cu puține elemente ajutătoare care să facă din stitul acestuia de viață ceva inedit. În fiecare an, obișnuia să meargă într-un pelerinaj la Lourdes, iar în urmă cu câțiva ani a organizat un astfel de pelerinaj la Lourdes pentru toți angajații.
A construit un valoros imperiu, cu produse de calitate și capacitate de inovare. Dar talentul său cel mai rar stătea în posibilitatea de a se implica și de a arată o atenție deosebită angajaților (Îl giornale, 15 februarie) „Singura mea preocupare -a spus el odată- este ca societatea să fie din ce în ce mai solidă și puternică pentru a putea asigura un loc sigur tuturor celor care muncesc.
Sub conducerea sa, brandul Nutella a devenit unul dintre cei mai imporanți jucători pe acest segment la nivel mondial, fiind prezent în 53 de țări cu peste 34000 de angajați, 20 de fabrici și 9 ferme agricole.
În anul 1983, la dorința lui a luat naștere Fundația Ferrero, care pe lângă faptul că se ocupa de foștii angajați, promova si diferite programe culturale și artistice sub motto-ul : „munceşte, creează, dăruiește” (Avvenire, 15 februarie).
Traducere: Remus Anghel Orian