Scrie-ne un mesaj!

Dacă doriți să ne contactați pentru a ne întreba ceva sau a ne sugera ceva, sau pur și simplu pentru a ne saluta, vă rugăm să folosiți formulatul alăturat. Vom încerca să vă răspundem cât mai repede cu putință.

Echipa e-communio.ro


7 - = 2
* Toate câmpurile marcate sunt obligatorii
Ultimele știri
e-communio.ro logo

Maria, Maica Mântuitorului

 
Maria, Maica Mântuitorului
  • 03 Mai 2023
  • 551

de Pr. Cristian Blăjuț

În Litania lauretană, Biserică o invocă pe sfânta Fecioară Maria cu titlul de „Maica Mântuitorului”, invitând pe fiii săi să mediteze la rolul pe care Fecioara Maria l-a avut în opera de răscumpărarea a neamului omenesc, operă pe care a realizat-o Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu şi Fiul Mariei, devenit Mântuitorul lumii.

Mărturiile Evangheliilor scot în evidenţă, în mod explicit, o legătură strânsă între Fecioara Maria şi Isus Cristos. Această legătură strânsă o face pe Maria să fie părtaşă la lucrarea de mântuire a neamului omenesc. Înainte de toate, trebuie să spunem că Maria a fost prima dintre cei mântuiţi prin meritele Fiului ei, Isus Cristos, în vederea maternităţii sale duble: cea divină, faţă de Cristos, şi cea spirituală, faţă de oameni. Şi pentru că răscumpărarea implicită înseamnă colaborare din partea celui care o primeşte, Maria este prima făptură care, prin răspunsul ei la iniţiativa lui Dumnezeu – „fie mie după cuvântul tău” (Lc 1,38) –, devine prototipul celor mântuiţi şi cooperează cu Dumnezeu. Această cooperare începe prin întruparea lui Cristos în sânul ei feciorelnic, prin opera Spiritului Sfânt (cf. Lc 1,35), se desăvârşeşte în clipa în care ea îl naşte pe „Mântuitorul, care este Cristos Domnul” (Lc 1,11) şi se extinde la toată lucrarea de mântuire a lui Cristos. Numai Maria a avut această demnitatea de a fi asociată în felul acesta la lucrarea de mântuire, care a meritat răscumpărarea tuturor oamenilor, în vreme ce ceilalţi oameni, prin credinţa în Cristos Isus, au devenit „colaboratori ai lui Dumnezeu” (1Cor 3,9), dar după moartea şi învierea lui Cristos.

Maria participă la jertfa crucii, deoarece, prin „da-ul” ei, devine nu doar mama lui Mesia, ci şi a „Slujitorului lui Iahve”. Şi chiar dacă, în momentul întrupării, Maria nu ştia nimic despre moartea lui Isus, prin credinţă, a acceptat împreună cu Cristos planul lui Dumnezeu. Fecioara Maria nu a suferit pentru păcatele ei personale, de vreme ce ea a fost ferită de orice umbră a păcatului, dar a participat la suferinţa lui Cristos şi a suferit împreună cu el: „Lângă crucea lui Isus stăteau mama lui Isus…” (In 19,25). „Fie mie după cuvântul tău”, rostit de Maria, o uneşte cu Cristos Mântuitorul în opera de răscumpărare a omenirii, în mod universal în timp, deoarece această lucrare de mântuire se extinde la toate generaţiile de oameni, până la sfârşitul veacurilor. În această privinţă, Biserica afirmă: „Astfel, Maria… s-a oferit total pe sine, ca slujitoare a Domnului, persoanei şi lucrării Fiului ei, punându-se în slujba misterului răscumpărării, în dependenţă de Cristos şi împreună cu el, prin harul lui Dumnezeu cel atotputernic. Pe bună dreptate, aşadar, sfinţii Părinţi consideră că Maria nu a fost numai un instrument pasiv în mâna lui Dumnezeu, ci a cooperat la mântuirea omului în libertatea credinţei şi a ascultării” (LG 56).

Fără să negăm că „unul este Dumnezeu şi unul singur este mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: omul Cristos Isus, care s-a dat pe sine însuşi ca răscumpărare pentru toţi” (1Tim 2,5-6), noi urmăm învăţătura Conciliului, care ne spune: „După cum la preoţia lui Cristos participă în moduri diferite atât preoţii, cât şi poporul credincios, şi după cum bunătatea unică a lui Dumnezeu este realmente răspândită în diferite feluri în făpturi, la fel şi unica mijlocire a Răscumpărătorului nu exclude, ci suscită în făpturi o cooperare variată, ce provine de la unicul izvor. Acest rol subordonat al Mariei, Biserica nu pregetă să-l mărturisească, îl experimentează necontenit şi îl recomandă inimii credincioşilor, pentru ca, sprijiniţi de această ocrotire maternă, să se ataşeze mai strâns de mijlocitorul şi Mântuitorul lor” (LG 62).

Iar acest rol continuă şi în veşnicie pentru că, de acolo, Maria, „în iubirea ei maternă, are grijă de fraţii Fiului ei care sunt încă pe cale şi ameninţaţi de primejdii şi strâmtorări, până ce vor fi duşi în patria fericită. De aceea, sfânta Fecioară este invocată, în Biserică, sub titlurile de apărătoare, de sprijinitoare, de ajutătoare, de mijlocitoare” (LG 62).

Marie, Maica Mântuitorului, roagă-te pentru noi!



Sursa:mesageruluisfantuluianton.com