Scrie-ne un mesaj!

Dacă doriți să ne contactați pentru a ne întreba ceva sau a ne sugera ceva, sau pur și simplu pentru a ne saluta, vă rugăm să folosiți formulatul alăturat. Vom încerca să vă răspundem cât mai repede cu putință.

Echipa e-communio.ro


4 - = 2
* Toate câmpurile marcate sunt obligatorii
Ultimele știri
e-communio.ro logo

Cum să aveți mai mult timp: 12 obiceiuri pentru a fi mai productivi

 
Cum să aveți mai mult timp: 12 obiceiuri pentru a fi mai productivi
  • 06 Feb 2016
  • 3692

          Dacă timpul este același pentru toți, de ce există persoane care fac mai multe lucruri decât mine? Care dintre noi nu și-a pus această întrebare?

          Răspunsul se găsește în obiceiurile persoanelor, obiceiuri care îi fac mai mult sau mai puțin productivi.

          Vă întindeți seara în pat, obosiți pentru multitudinea de lucruri făcute, dar cu sentimentul că nu ați realizat mult?

          Aceste 12 sfaturi pe care vi le propun nu vor face nici o magie dacă nu vor deveni obiceiuri în viața voastră, iar pentru aceasta trebuie să le practicați. Vă sugerez să vă alegeți unul pe săptămână și să-l dezvoltați ca și deprindere, înrădăcinându-l în viața voastră cotidiană.

1. Faceți o propunere clară! Pentru fiecare activitate trebuie să vă întrebați: „Care este scopul acesteia?”.

2. Țineți o agendă. Pe hârtie, electronică sau online. Nu contează formatul, ci modul de utilizare. Faceți-vă obiceiul de a vă înregistra activitățile, chiar și pe cele mai puțin importante.

3. Enumerați-vă sarcinile. Faceți-vă o listă a activităților, de exemplu acele pe care le aveți de făcut în afara casei, activități casnice, activități la calculator...

4. Cunoașteți-vă! Trebuie să vă cunoașteți bine pentru a putea profita la maxim de timpul vostru: să știți la ce ore sunteți mai productivi, la ce ore sunteți mai concentrați, la ce oră vă este mai mult somn...în acest fel puteți alege orarul cel mai potrivit pentru fiecare activitate.

5. Principiul lui Pareto 80/20. Acest principiu ne arată că există foarte multe situații în care 80% dintre rezultate sunt provocate de 20% dintre cauze. Acest lucru vrea să spună că, identificând și muncind pe 20% dintre cauze, veți culege 80% din rezultate. În practică, identificați activitățile pe care, de exemplu, le puteți și delega.

6. De făcut. Faceți o listă cu ceea ce trebuie să fie făcut. Faceți acest lucru la începutul zilei sau la sfârșitul acesteia, pentru a planifica ziua următoare. După ce ați scris lista, împărțiți-o în etape: dimineața, după-amiază și seara.

7. 20% liber. Din tot timpul vostru, păstrați-vă liber 20%, pentru a face față lucrurilor neașteptate.

8. „Hoți”. Identificați ceea ce vă fură timpul. Care sunt activitățile care nu vă conduc nicăieri.

9. Reuniuni. Înainte de a programa o întrevedere, întrebați-vă: „Această reuniune este importantă? Este nevoie să particip?”. Dacă răspunsurile sunt afirmative, asigurați-vă că aceasta are o programare, ordine, decizie, angajament și rezultate.

10. Planificare. Planificați în scris. Planificările mentale au 80% șanse de eșec!

11. Limite. Trebuie să aveți termene limită: trebuie să dați și să cereți termene limită.

12. Echilibru. Căutați echilibrul în activitățile voastre - viața nu înseamnă doar muncă. Fiți protagonistul vieții voastre!

          Utilizarea optimă a timpului dumneavoastră este în intersecția cunoașterii de sine, atitudine și caracter.

Vă doresc zile productive!

Pace și iubire!

 

Traducere: Liviu Ursu



Sursa:it.aleteia.org