Aproximativ 80 de persoane fara loc de munca din Blaj si imprejurimi vor avea posibilitatea sa se califice pe piata muncii in cadrul unui program de masuri active de succes pentru someri derulat de Caritas Blaj. La Blaj, intre 60 si 80 de persoane vor beneficia, pe langa consiliere pe piata muncii, de cursuri de calificare in 3 specialitati profesionale: ingrijitor batrani la domiciliu, ingrijitoare copii si lucrator finisor pentru constructii. Cursantii vor primi si subventii pentru participarea la aceste programe de consiliere si calificare. Sunt asteptati sa participe la aceste programe persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, someri de lunga durata, persoane inactive, someri tineri si someri in varsta de peste 45 de ani. Cei aflati in aceste situatii sociale, care doresc sa participe la aceste programe de calificare si consiliere profesionala, trebuie sa depuna o cerere in acest sens la sediul Caritas Blaj.
Proiectul "Masuri Active de Succes pentru Someri" pentru judetul Alba a fost lansat de Caritas Blaj in cadrul unui eveniment organizat luni, 26 mai 2014, si face parte din cadrul unui proiect mai amplu derulat de Asociatia Caritas Eparhial Greco-Catolic Cluj si partenerii sai: Centrul Diecezan Caritas Iasi, Asociatia Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj, Amber Business Consulting Romania SRL si Associazione Formazione Professionale del Patronato San Vincenzo. Proiectul este cofinantat de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 5 "Promovarea masurilor active de ocupare", Domeniul major de interventie 5.1 "Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare".
Proiectul promoveaza si aplica masuri active de ocupare pentru un numar de minimum 610 persoane din judetele Cluj, Iasi, Bacau, Alba si Mures, facilitand integrarea acestora pe piata muncii. Astfel, grupul tinta al proiectului este format din 150 persoane inactive, 190 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, 140 someri de lunga durata, 80 de someri tineri si 50 de someri peste 45 de ani.
Obiectivele proiectului sunt:
- imbunatatirea cunostintelor de informare privind accesarea pietei muncii pentru minim 610 persoane, prin activitati de promovare si informare, consiliere si orientare profesionala;
- imbunatatirea competentelor a cel putin 578 de someri, persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive, in meserii cerute pe piata locala si regionala;
- medierea ocupationala pentru 150 de persoane din judetele vizate in proiect;
- dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale, a abilitatilor si cunostintelor in domeniul antreprenoriatului pentru 104 someri, persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive;
- furnizarea de consultanta si asistenta in domeniul antreprenoriatului pentru incurajarea a cel putin 40 de someri, persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive, cu scopul demararii de afaceri sau activitati independente.
Beneficiile aduse de proiect:
- furnizarea unei palete de cursuri de calificare/specializare (certificate national) in diferite arii profesionale. In judetele Alba si Mures, unde proiectul este derulat de Caritas Blaj, sunt organizate cursuri de calificare in 3 specialitati profesionale: ingrijitor batrani la domiciliu, ingrijitoare copii si lucrator finisor pentru constructii. Pe langa cele 3 tipuri de cursuri, in celelalte judete, sunt organizate cursuri de patiser, agent paza si ordine, soferi autocamioane si masini de mare tonaj, lucrator in comert, iar pentru somerii cu studii superioare vor fi organizate si cursuri de competente antreprenoriale;
- organizarea a 5 caravane de promovare si 5 burse de locuri de munca, dar si dezvoltarea unei platforme web care faciliteaza contactul grupului tinta cu potentialii angajatori si accesul la baze de date actualizate permanent cu locuri de munca;
- cele mai bune 40 de planuri de afaceri selectate prin concurs vor primi asistenta si consultanta de specialitate, pentru initierea unei afaceri independente de tip PFA (persoana fizica autorizata), Societate comerciala sau IF (intreprindere familiala);
- dezvoltarea de aplicatii multimedia inovative, utile beneficiarilor proiectului pentru accesarea de informatii necesare integrarii pe piata muncii si oferirea cu titlu gratuit catre grupul tinta a unui numar de 610 tablete multimedia.
Proiectul a demarat in data de 4 aprilie 2014 si are o perioada de implementare de 18 luni. Valoarea totala a proiectului este de 8.181.295,30 lei.
La Blaj, lansarea proiectului a avut loc luni, 26 mai, pentru judetul Alba, iar la Tarnaveni se va desfasura miercuri, 28 mai, pentru judetul Mures. In cadrul lansarii de la Blaj au luat cuvantul directorul Caritas Mitropolitan Blaj, pr. Nicolae Anusca, gazda evenimentului, pr. Adrian Avram, directorul Caritas Eparhial Cluj, Nicola Gambi, reprezentantul Amber Business Consulting Romania SRL, Alexandra Rus, director executiv adjunct la OIR POSDRU Regiunea Centru si, din partea autoritatilor locale, Florin Roman, vicepresedintele Consiliului Judetean Alba si Livia Muresan, viceprimarul municipiului Blaj.
"Ma bucur pentru acest proiect, ca il avem la Blaj, e o provocare pentru noi, pentru ca e de dorit ca Biserica si institutiile sale sa se implice in aceste probleme legate de piata muncii, derularea de masuri active de ocupare a pietei muncii, imbunatatirea acesteia. Pentru noi, ca organizatie sociala a Bisericii, este o provocare acest proiect si este important sa gasim fundamente spirituale de a ne motiva oamenii sa actioneze in acest sens, sa facem oamenii sa iubeasca munca, sa isi doreasca sa se specializeze permanent, sa invete lucruri noi, sa progreseze", a declarat directorul general al Asociatiei Caritas Blaj, pr. Nicolae Anusca, presedinte al Confederatiei Caritas Romania.
Nicu Goga
Sursa:www.radioblaj.caritas-blaj.ro